Cultural, Economic and Social development of Former British Colonies

Publicado el Lunes, 26 Octubre 2015 Escrito por Adrián G.

Cultural, Economic and Social development of Former British Colonies

The British Empire was one of the world’s largest and most powerful empires in the world. Its first colonies were in North America, The Caribbean and later stretched into Asia, Africa and the Pacific, including New Zeeland, Australia, Tasmania, India and Canada; all of them occurred during Queen Victoria’s reign in the XIX century. This expansion was not only a territorial gain, but at the top of the agenda were educational, wellbeing and economic development as well. The empire ended peacefully in the second half of the XX century, especially after World War II, as its former colonies became independent in the 2000s, 54 of these former colonies made up the Commonwealth.

Nowadays we can see that in the world’s main economies and developed countries, some of which were well tackled by first, second and third year students of our school on last 2015 Language Fair; there is yet, more to see and learn from our fourth, fifth and sixth year students this oncoming November.

Desarrollo Cultural, Económico y Social de algunos países del Imperio Británico.

El imperio británico fue uno de los más grandes y poderosos del mundo. Sus primeras colonias fueron en Norteamérica, el Caribe para luego extenderse a África, Asia y el Pacífico incluyendo Nueva Zelanda, Australia, India y Canadá; todas estas incorporaciones ocurrieron durante el reinado de reina Victoria en el siglo XIX. Esta expansión no solo fue territorial sino que el desarrollo tanto económico, educativo y de bien estar social se encontraban en la agenda de actividades. El imperio terminó en la segunda mitad dl siglo XX, especialmente luego de la Segunda Guerra Mundial cuando sus respectivas colonias se independizaron para el año 2000; 54 de estos países conforman la Commonwealth.

Hoy en día podemos ver algunos estos países dentro de las principales economías del mundo, los cuales fueron tratados por los alumnos de primero, segundo y tercer año de nuestro colegio en nuestra última feria de idioma este 2015; hay aún más para ver y aprender de nuestros alumnos de cuarto, quinto y sexto este próximo mes de noviembre.